Cele projektu:
- wychowanie aktywnego, świadomego swoich możliwości i posiadającego umiejętność współistnienia z przyrodą ucznia;
- uwrażliwienie dzieci na piękno otaczającego świata;
- działanie na rzecz ochrony różnorodności biologicznej i ekosystemów na terenie naszego kraju i świata;
- rozwijanie zdolności manualnych ucznia;
- zainicjowanie współpracy między placówkami w całej Polsce.
Zadaniem uczestników jest wykonanie co najmniej 12 zadań z przygotowanego zestawu przysłów. Do tej pory wykonaliśmy następujące zadania:
- „Aksamity i atłasy nie dodają okrasy” – uczniowie po pogadance o zasadach savoir-vivre wykonali projekty modowe z różnych dostępnych materiałów.
- „Co dwie głowy to nie jedna” – uczniowie realizowali temat „Moje ulubione zwierzątko” i stworzyli plakat, przedstawiający ich pupile.
- „Kto się w maju urodzi, dobrze mu się powodzi” – uczniowie poznali przysłowia związane z miesiącami oraz stworzyli kalendarz świetlicowy na luty, uwzględniający rozmaite święta obchodzone w tym miesiącu.
- „Czego Jaś się nauczy, tego Jan nie będzie umiał” – uczniowie poznali pasy rzeźby terenu oraz krainy geograficzne Polski oraz uczestniczyli w pogadance na ich temat; pracując w grupach stworzyli gazetkę ścienną – kolaż dotyczący krain Polski oraz układali mapę Polski z pasami rzeźby terenu; wykonali również lornetki z rolek tekturowych.
- „Wybierać się jak sójka za morze” – uczniowie poznali wiersz Jana Brzechwy „Sójka”, uczestniczyli w pogadance dotyczącej utworu oraz uczyli się rozpoznawać sójkę na podstawie wyświetlanych zdjęć. Stworzyli też gazetkę z wykonanych prac plastycznych na temat przysłowia.
Dzięki różnym zadaniom wykonywanym na świetlicy, rozwija się u uczniów kreatywność, logiczne myślenie, zostają rozbudzone zainteresowania przyrodnicze, plastyczne i techniczne.
Redagowały: Joanna Lewicka i Emilia Michalska