Głównym założeniem projektu edukacyjnego było utrwalenie zdobytej wiedzy oraz nabywanie nowych umiejętności poprzez zabawę i integrację uczniów, tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy, pomoc w rozwijaniu naturalnej kreatywności dzieci a także nauki poprzez zabawę, dodatkowo doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi, w tym naturalnego wyrażania odczuć.
Cele szczegółowe projektu:
✓ utrwalanie nabytej wiedzy z języka polskiego oraz historii poprzez zabawę,
✓ wspomaganie rozwoju dzieci,
✓ odkrywanie dziecięcych talentów,
✓ integracja zespołu klasowego,
✓ rozwijanie wiary we własne możliwości,
✓ rozwijanie kreatywności, krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych,
✓ wykorzystanie TIK w pracy nauczyciela oraz ucznia,
✓ integracja środowiska pedagogicznego realizującego projekt,
✓ promocja placówek biorących udział w projekcie w środowisku lokalnym oraz na terenie całej Polski.
W ramach przedsięwzięcia dziewczęta oraz chłopcy zmierzyli się z różnorodnymi zadaniami, mającymi na celu nabywanie wiedzy historycznej poprzez zabawę oraz odkrywanie swoich talentów plastycznych. W ciągu tych kilku miesięcy wytężonej pracy szóstoklasiści wykonali następujące zadania:
1. „Poznajmy się” – przewodnik po szkołach biorących udział projekcie w aplikacji Canvie.
2. “Miko Kopernikowski” - Mikołaj Kopernik w nowej odsłonie. Kim byłby współcześnie?
3. „Modne lektury szkolne” – odziewamy, projektujemy dla naszych bohaterów literackich, aby byli po prostu na czasie z modą.
4. „Kaligrafia co na polski trafia” – Uczymy się sztuki pięknego pisania.
5. „Alfabetyczna historyjka” – Układamy wspólną klasową historię z alfabetycznym .
6. .„Uczta u Wierzynka” – Przygotowujemy ucztę dla wszystkich zgromadzonych zgodnie z zaleceniami.
7. ,,Poczta walentynkowa Piastów”- Co Mieszko napisałby do Dobrawy? Warto to sprawdzić.
8. „Gimnastyka buzi i języka” – łamańce językowe.
Uczestniczenie w tym projekcie było niesamowitym doświadczeniem dla mnie, jak i dla moich wychowanków. Różnorodność tematów oraz bardzo ciekawy sposób ich realizacji spowodowały, że była to świetna nauka przez zabawę.
Redagowała: Anna Sorokowska