^Powrót na górę

◁ | ▷

KODEKS SPOŻYWANIA II ŚNIADANIA W SZKOLE

Podczas przerwy 9:05 – 9:15wszyscy uczniowie wraz z nauczycielem, który miał w danej klasie lekcje pozostają w salach. Uczniowie wygodnie siadają, na stoliku kładą serwetki i przyniesione z domu II śniadania w postaci kanapek, jogurtów, warzyw, owoców, itp.   W miłej i przyjaznej atmosferze, bez pośpiechu spożywają śniadania.

 

WAŻNE

Proces nauki i przyswajania wiedzy wymaga od organizmu dużego nakładu energii, której należy dostarczać regularnie . Regularnie zaś jedzenie posiłków gwarantuje utrzymanie odpowiedniego tempa przemiany materii , dzięki czemu organizm nie jest zmuszony do gromadzenia energii na okresy głodu- zapobiega to powstawaniu nadwagi i otyłości. Wprowadzenie natomiast zwyczaju spożywania drugiego śniadania w szkołach sprzyja kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych.

II śniadanie :

·          dostarcza organizmowi potrzebnej energii i składników pokarmowych,

·          wpływa na lepszą koncentrację, zapamiętywanie, zdolność uczenia, lepsze wyniki w nauce, rozwój intelektualny,

·          wpływa na wydolność i sprawność, siłę fizyczną, dobre samopoczucie,

·          pozwala kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe.

A co na II śniadanie?

 

·          pieczywo pełnoziarniste – stanowi podstawę drugiego śniadania, najlepiej gdy jest to pieczywo razowe , graham, spożywanie pieczywa z grubego                   przemiału wpływa na regulację pracy przewodu pokarmowego, zapewnia odpowiednią podaż energii, białka, witamin z grupy B, magnezu , cynku i                 błonnika pokarmowego,

·          mleko i produkty mleczne – są najlepszym źródłem wapnia, którego niedostateczna podaż może przyczyniać się do problemów z osiągnięciem                       prawidłowej masy kostnej w okresie wzrostu i rozwoju. Najlepszym dodatkiem do drugiego śniadania jest ser biały , plasterek żółtego sera, jogurt lub              kefir

·          produkty białkowe – z mięs preferowane są : chuda wędlina , mięso pieczone

·          owoce i warzywa – dobrym dodatkiem do kanapki będzie sałata , plasterek pomidora czy kawałki papryki. Warzywa mogą być podawane dziecku                   pokrojone w słupki , w postaci surówki lub sałatki. Warto dołączyć owoc sezonowy lub świeży sok

·          napoje – najlepszymi napojami uzupełniającymi drugie śniadanie są woda mineralna , herbatki owocowe, soki owocowe i warzywne oraz napoje                     mleczne, które dodatkowo stanowią dobre źródło wapnia.

SMACZNEGO

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd