^Powrót na górę

1 | 2 | 3 | 4 | 5

  • Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

    Oś I Powszechny dostęp do szybkiego internetu

    Działanie 1.1

    Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach

    pn. Zdalna Szkoła – wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego

     

    Dofinansowanie projektu z UE: 56.700,00zł

    Od 1 kwietnia 2020r. wszystkie gminy oraz powiaty wskazane w dokumentacji konkursowej mogły wnioskować o sfinansowanie zakupu laptopów, tabletów oraz dostępu do internetu dla uczniów, którzy nie posiadają sprzętu umożliwiającego im realizację zdalnych lekcji.

    Gmina Lubsza po złożeniu Wniosku otrzymała grant w wysokości 56.700,00 zł jako dotację z Ministerstwa Cyfryzacji.

    Za otrzymane środki zostało zakupionych 21 notebooków z oprogramowaniem na potrzeby zdalnego nauczania.

    Zakupiony w ramach projektu sprzęt został przekazany do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mąkoszycach, Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Czepielowicach, Publicznej Szkoły Podstawowej w Lubszy oraz Publicznej Szkoły Podstawowej Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich w Michałowicach.

    Planowanym efektem projektu jest zaspokojenie potrzeb społecznych w zakresie zdalnego nauczania.

    Celem projektu jest stworzenie warunków technicznych dla uczniów i nauczycieli do uczestnictwa w kształceniu zdalnym.

    Działanie jest finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

     

     
     
     
     
     

    Rekrutacja do przedszkola 2020

    Attachments:
    Download this file (deklaracja.pdf)Deklaracja[ ]102 kB
    Download this file (wniosek.pdf)Wniosek[ ]115 kB

    Rekrutacja do klasy pierwszej 2020

    Zmiana rozkładu jazdy autobusów

    Informacja dla rodziców

     

    Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego

    w Mąkoszycach informuje o zmianie kursu

    autobusów od 7 października 2019r.

     
    Szczegóły w załączniku:
    Attachments:
    Download this file (Rozkład jazdy autobusów.pdf)Zmieniony rozkład[ ]72 kB

    Czas trwania lekcji

    1.  7:40 - 8:25

    2.  8:35 - 9:20

    3.  9:30 - 10:15

    4.  10:25 - 11:10

    5.  11:35 - 12:20

    6. 12:30 - 13:15

    7. 13:25 - 14:10

    8. 14:15 - 15:00

O

g

ł

o

s

z

e

n

i

a

KONKURS

Obchodzimy 100 rocznicę urodzin  Św. Jana Pawła II – Patrona naszej szkoły

 

Cele konkursu:

  1. Zachęcenie uczniów do zdobywania i pogłębiania wiedzy na temat nauczania Papieża Polaka Jana Pawła II. 
  2. Wskazanie uczniom osoby Papieża Polaka, jako autorytetu moralnego współczesnego świata i wzoru do naśladowania. 
  3. Pielęgnowanie pamięci o Ojcu Świętym Janie Pawle II. 
  4. Integracja uczniów i ich rodzin wokół wartości głoszonych przez Jana Pawła II  - dokumentowanie z wykorzystaniem dostępnych form, środków i technik.

 

KATEGORIA RODZINNA:

 

Ekspozycja okienna „Św. Janie Pawle II módl się za nami”

 

 

        Rodzinna dekoracja okna w domu, upamiętniająca Św. Jana Pawła II.

        Forma i treść dowolna.

        Prace przesyłamy na adres organizatora: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

KATEGORIE INDYWIDUALNE:

  1. Piosenka dla Jana Pawła II

Zaśpiewaj dowolną piosenkę religijną lub piosenkę o Janie Pawle II

Nagrania przesyłamy na adres organizatora: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  1.  
  2. Mój rysunek dla Jana Pawła II

 

Praca może przedstawiać scenę z życia Jana Pawła II lub jego portet.

Technika dowolna.

Format – A4.

Prace przesyłamy na adres organizatora: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Do każdej pracy dołączamy imię i nazwisko ucznia, klasę.

W dogodnym czasie będzie zorganizowana wystawa prac uczniów.

Każdy uczestnik konkursu może wziąć udział w maksymalnie dwóch kategoriach (rodzinnej lub indywidualnej, bądź rodzinnej i jednej z dwóch indywidualnych).

 

Głównymi kryteriami oceniania prac będą:

  • - walory artystyczne,
  • - pomysłowość w interpretacji,

 

Prace będą oceniane w następujących  kategoriach wiekowych:

  • klasy I-III,
  • klasy IV – VIII.
  •  

PRAWA DO WYKORZYSTANIA NADESŁANYCH PRAC:

  1. Uczestnik, przystępując do konkursu, wyraża zgodę na rozpowszechnianie, publikowanie pracy. 
  2. Uczestnik wyraża zgodę na publiczne wystawianie pracy oraz jej udostępnienie na stronie internetowej szkoły.

 

Wszystkie prace będą się na bieżąco ukazywały na stronie internetowej szkoły.

 

Termin nadsyłania prac: 26 maja.

 

ZŁÓŻMY NASZEMU WIELKIEMU RODAKOWI – PATRONOWI NASZEJ SZKOŁY – JAK NAJPIĘKNIEJSZY PREZENT
Z OKAZJI JEGO 100 URODZIN!!!

 

                       Rozwijamy nasze muzyczne pasje!

 

           Od 29 marca do 10 kwietnia 2020r.,  podczas kwarantanny słuchacze Rock Radia brali udział w akcji ZostańwDomuzRockRadiem. Ogłoszono konkurs na nagranie wspólnego klipu do piosenki Lady Pank - Kryzysowa Narzeczona. Do akcji włączył się zespół Lady Pank, a na gitarze razem ze słuchaczami zagrał Jan Borysewicz!

   Nasi uczniowie Piotr i Paweł Tatarczuk zainteresowali się tym przedsięwzięciem. Paweł- miłośnik zespołu, namówił brata do wzięcia udziału    w konkursie. Pomimo tego trudnego czasu, chłopcy rozwijają swoje muzyczne pasje. Początkowo nie wierzyli, że się uda, gdyż piosenka raczej nie jest przeznaczona na instrumenty dęte. Jako jedyni zagrali na trąbach i się udało!

                         Brawo chłopcy! Jesteście wspaniali! 

  Gratulacje należą się również rodzicom, którzy ciągle wspierają swoje dzieci! Poniżej link do nagrania.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=iIH2hePizAw

                              ZWYCIĘSTWO  W KONKURSIE  GALILEO

 

W dniu 6 marca uczniowie klasy czwartej  wzięli udział w Ogólnopolskim Konkursie  Przyrodniczym  „Galileo” organizowanym przez Centrum Edukacji Szkolnej w Warszawie . Konkurs wymagał szerokiej wiedzy przyrodniczej, umiejętności analizy i syntezy faktów, rozumienia zjawisk i doświadczeń. Uczniowie musieli się również  wykazać umiejętnością  właściwego wnioskowania.

W konkursie wzięło udział 415 uczniów klas czwartych z całej Polski.                 Nasz uczeń MACIEJ  ŁUŻYŃSKI zajął 7-miejsce uzyskując tytuł  LAUERATA  Ogólnopolskiego Konkursu GALILEO ! Gratulujemy!.

Wszyscy pozostali uczniowie klasy czwartej uczestniczący w konursie również zajęli  bardzo wysokie miejsca, klasując się w pierwszej 40–tce uczestników. Gratulujemy i życzymy dalszych przyrodniczych sukcesów!

Ćwiczenia przy komputerze - nie przywilej, ale obowiązek!

Praca przed komputerem jest w powszechnej opinii łatwa i mało męcząca. Organizm człowieka nie jest jednak przystosowany do wielogodzinnego siedzenia, dlatego długa praca w takiej pozycji skutkuje bólami dłoni, nadgarstków, ramion, pleców oraz nóg. 
Aby skutecznie im przeciwdziałać, można wykonywać poniższe ćwiczenia.

Oczywiście zawsze warto co najmniej co 45-60 minut zrobić sobie przerwą na 5-10 minut. Nie ma tutaj wymówek. Zostawanie w siedzącej pozycji przez wiele godzin przy komputerze negatywnie wpływa na nasze zdrowie. Cierpi na tym nie tylko organizm w pojęciu fizycznym, ale również nasze samopoczucie.

Ćwiczenia dłoni i nadgarstków:
• Podnieś ręce na wysokość oczu – dłonie skieruj grzbietem do twarzy, rozstaw szeroko palce – rozciągaj je jak najmocniej.
• Po kolei zginaj palce, zaczynając od najmniejszego. Zaciśnij je w pięść. Kciuk na zewnątrz pięści powinien obejmować palec wskazujący.
• Zaciskając mocno pięści, zegnij ręce w nadgarstkach (łokcie są nieruchome) i przekręć je tak, aby pięści znalazły się naprzeciwko siebie. Możesz je zderzyć kostkami u nasady palców. Powtórz kilka razy.

Ćwiczenie rozluźniające mięśnie ramion oraz górne partie ciała:
• Zrób głęboki wdech i podnieś ręce do góry.
• Trzymaj je uniesione i napięte, wstrzymując oddech i licząc w myślach do pięciu.
• Szybko wypuść całe powietrze, opuszczając energicznie ramiona. Powtórz 4 razy.

Ćwiczenie na rozluźnienie mięśni klatki piersiowej i obręczy barkowej:
• Stań w kącie pokoju, twarzą do ściany, w odległości ok. 50 cm od rogu pokoju.
• Stopy rozstaw na szerokość ramion, kolana luźno.
• Wyprostowanymi dłońmi oprzyj się na wysokości barków o obie ściany i lekko je uciskaj dłońmi.
• Pochyl się w stronę kąta, zatrzymując się, kiedy poczujesz opór. Wytrzymaj w tej pozycji 30 sekund. Powtórz 3 razy.

 

 

Poniżej kilka innych, prostych ćwiczeń, które pozwolą rozruszać „zasiedziałe” podczas pracy przy komputerze mięśnie.

 

 

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie

w związku z rozprzestrzenianiem się na terytorium Polski koronawirusa SARS-CoV-2, Opolski Kurator Oświaty  informuje, że poradnie psychologiczno-pedagogiczne udzielają specjalistycznego wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom, zgodnie z rejonem ich działania.

Zachęcamy do korzystania z dodatkowych materiałów umieszczonych na stronach internetowych tych placówek oraz z profesjonalnej wiedzy i doświadczenia specjalistów zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Brzegu
(rejon działania – gminy: Brzeg, Lewin Brzeski, Skarbimierz, Lubsza)

Dane adresowe:
ul. Poprzeczna 3, 49-300 Brzeg
https://ppp.brzeg-powiat.pl
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 77 416 32 07, 77 416 39 88 (codziennie w godz. od 9.00 do 13.00)

poniedziałek: psycholog, psychoterapeuta, pedagog specjalny
wtorek: psycholog, psychoterapeuta, pedagog specjalny
środa: logopeda, psycholog, pedagog
czwartek: logopeda, psycholog, pedagog
piątek: logopeda, pedagog, rehabilitant.


 

UNICEF rozmawiał z dr Lisą Damour, doświadczoną psycholog dla młodzieży, felietonistką „New York Times” i matką dwóch córek, o tym jak stworzyć poczucie normalności w domu w czasach epidemii COVID-19.

 

Epidemia koronawirusa wywołuje w nas uczucia takie jak lęk, stres i niepewność. Zwłaszcza dzieci silnie je odczuwają. Chociaż każde dziecko inaczej radzi sobie z takimi emocjami, to w obliczu zamkniętej szkoły, odwołanych wydarzeń i izolacji od przyjaciół, będą musiały czuć wsparcie i miłość najbliższych. Teraz bardziej niż kiedykolwiek.

Oto 5 wskazówek,jak wspierać dzieci w tym trudnym czasie

1. Trzymaj się rutyny

Dzieci potrzebują rutyny. Kropka. My, dorośli, musimy bardzo szybko opracować zupełnie nowy plan dnia, aby przetrwać w tych trudnych czasach, mówi dr Damour. Zdecydowanie polecam stworzenie harmonogramu, który obejmuje zarówno czas na zabawę, możliwość kontaktu telefonicznego z przyjaciółmi, a także czas „wolny od technologii” i czas na prace domowe. Musimy zastanowić się, co dla nas jest ważne i zbudować strukturę, która to odzwierciedla. Dużym wsparciem dla naszych dzieci będzie zapewnienie przewidywalnego dnia i świadomości, kiedy powinny się uczyć lub pracować w domu, a kiedy mogą się bawić. Dr Damour sugeruje, aby dzieci w wieku 10-11 lat lub starsze zaangażować w przygotowanie planu dnia. Wtedy dajemy im możliwość zastanowienia się nad czynnościami, które chciałyby wykonywać, a następnie pracujemy wspólnie nad ostatecznym kształtem harmonogramu. Jeśli chodzi o młodsze dzieci, to najlepiej zaplanować ich dzień tak, aby najpierw zacząć od obowiązków (szkolnych i domowych), a następnie przeznaczyć czas na zabawę. W przypadku niektórych rodzin robienie planu na początku każdego dnia będzie najlepsze dla dzieci. Inne rodziny mogą uznać, że dobrze będzie zacząć dzień nieco później po spaniu i wspólnym śniadaniu. W przypadku rodziców, którzy nie są w stanie nadzorować swoich pociech w ciągu dnia, najlepiej porozmawiać o harmonogramie z osobą, która opiekuje się nimi i wypracować wspólny plan.

2. Pozwól dziecku odczuwać emocje

Wraz z zamkniętymi placówkami edukacyjnymi, odwołano szkolne przedstawienia, koncerty, mecze i zajęcia, w których dzieci uczestniczyły na co dzień. Dr Damour radzi, aby po prostu pozwolić dzieciom na smutek: my, dorośli, patrzymy na tę sytuację z perspektywy naszego życia i doświadczeń, a dla nastolatka to poważne problemy. Wspieraj i okaż zrozumienie dla ich smutku i złości z powodu strat, które opłakują. Jeśli masz wątpliwości jak się zachować, to empatia i wsparcie są najlepszym rozwiązaniem.

3. Sprawdź, jakie informacje o koronawirusie docierają do Twoich dzieci

W mediach krąży wiele nieprawdziwych informacji na temat koronawirusa. Sprawdź, co usłyszało Twoje dziecko lub co uważa, za prawdę. Nie wystarczy podać dziecku faktów, ponieważ - jeśli uznało za prawdę coś co usłyszało wcześniej i połączy to z nowymi informacjami od Ciebie - może dojść do nieporozumienia. Dowiedz się, co Twoje dziecko już wie i wspólnie rozprawcie się z mitami, radzi dr Damour. Jeśli dzieci mają pytania, na które nie znasz odpowiedzi, możecie wspólnie odwiedzić strony internetowe wiarygodnych instytucji państwowych lub organizacji takich jak UNICEF czy Światowa Organizacja Zdrowia.

4. Stwórz okazje do wspólnego spędzania czasu

W przeżywaniu trudnych emocji bardzo ważna jest równowaga między rozmową o naszych odczuciach, a znajdywaniem rozrywki, która pozwoli rozproszyć myśli. Co kilka dni możecie spędzać wieczór na wspólnej zabawie lub gotować razem posiłki. Nastoletniemu dziecku daj trochę swobody, jeśli chodzi o czas spędzony w telefonie i na mediach społecznościowych. Dostęp ten jednak nie powinien być nieograniczony i zawsze trzeba trzymać rękę na pulsie. Zapytaj swojego nastolatka, jak możecie sobie z tym poradzić? Niech zaproponuje harmonogram korzystania z telefonu i wspólnie zastanówcie się nad planem dnia, radzi dr Damour.

5. Kontroluj swoje zachowanie

To oczywiste, że dorośli są także zaniepokojeni sytuacją związaną z koronawirusem. Jednak ważne, żebyśmy zrobili wszystko, co w naszej mocy, aby nie dzielić się z dziećmi swoimi lękami i nie okazywać obawy. Może to oznaczać powstrzymywanie emocji, co dla wielu okaże się bardzo trudne. Pamiętajmy, że to rodzice zapewniają swoim dzieciom poczucie bezpieczeństwa. Tę sytuację możemy porównać do jazdy samochodem, gdzie dzieci to pasażerowie, a my prowadzimy auto. Nawet, jeśli odczuwamy niepokój, nie możemy pozwolić, aby udzielił się on najmłodszym, dodaje dr Lisa Damour.


 

Our website is protected by DMC Firewall!