^Powrót na górę

1 | 2 | 3 | 4 | 5

  • Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

    Oś I Powszechny dostęp do szybkiego internetu

    Działanie 1.1

    Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach

    pn. Zdalna Szkoła – wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego

     

    Dofinansowanie projektu z UE: 56.700,00zł

    Od 1 kwietnia 2020r. wszystkie gminy oraz powiaty wskazane w dokumentacji konkursowej mogły wnioskować o sfinansowanie zakupu laptopów, tabletów oraz dostępu do internetu dla uczniów, którzy nie posiadają sprzętu umożliwiającego im realizację zdalnych lekcji.

    Gmina Lubsza po złożeniu Wniosku otrzymała grant w wysokości 56.700,00 zł jako dotację z Ministerstwa Cyfryzacji.

    Za otrzymane środki zostało zakupionych 21 notebooków z oprogramowaniem na potrzeby zdalnego nauczania.

    Zakupiony w ramach projektu sprzęt został przekazany do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mąkoszycach, Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Czepielowicach, Publicznej Szkoły Podstawowej w Lubszy oraz Publicznej Szkoły Podstawowej Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich w Michałowicach.

    Planowanym efektem projektu jest zaspokojenie potrzeb społecznych w zakresie zdalnego nauczania.

    Celem projektu jest stworzenie warunków technicznych dla uczniów i nauczycieli do uczestnictwa w kształceniu zdalnym.

    Działanie jest finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

     

     
     
     
     
     

    Rekrutacja do przedszkola 2020

    Attachments:
    Download this file (deklaracja.pdf)Deklaracja[ ]102 kB
    Download this file (wniosek.pdf)Wniosek[ ]115 kB

    Rekrutacja do klasy pierwszej 2020

    Zmiana rozkładu jazdy autobusów

    Informacja dla rodziców

     

    Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego

    w Mąkoszycach informuje o zmianie kursu

    autobusów od 7 października 2019r.

     
    Szczegóły w załączniku:
    Attachments:
    Download this file (Rozkład jazdy autobusów.pdf)Zmieniony rozkład[ ]72 kB

    Czas trwania lekcji

    1.  7:40 - 8:25

    2.  8:35 - 9:20

    3.  9:30 - 10:15

    4.  10:25 - 11:10

    5.  11:35 - 12:20

    6. 12:30 - 13:15

    7. 13:25 - 14:10

    8. 14:15 - 15:00

O

g

ł

o

s

z

e

n

i

a

Ćwiczenia przy komputerze - nie przywilej, ale obowiązek!

Praca przed komputerem jest w powszechnej opinii łatwa i mało męcząca. Organizm człowieka nie jest jednak przystosowany do wielogodzinnego siedzenia, dlatego długa praca w takiej pozycji skutkuje bólami dłoni, nadgarstków, ramion, pleców oraz nóg. 
Aby skutecznie im przeciwdziałać, można wykonywać poniższe ćwiczenia.

Oczywiście zawsze warto co najmniej co 45-60 minut zrobić sobie przerwą na 5-10 minut. Nie ma tutaj wymówek. Zostawanie w siedzącej pozycji przez wiele godzin przy komputerze negatywnie wpływa na nasze zdrowie. Cierpi na tym nie tylko organizm w pojęciu fizycznym, ale również nasze samopoczucie.

Ćwiczenia dłoni i nadgarstków:
• Podnieś ręce na wysokość oczu – dłonie skieruj grzbietem do twarzy, rozstaw szeroko palce – rozciągaj je jak najmocniej.
• Po kolei zginaj palce, zaczynając od najmniejszego. Zaciśnij je w pięść. Kciuk na zewnątrz pięści powinien obejmować palec wskazujący.
• Zaciskając mocno pięści, zegnij ręce w nadgarstkach (łokcie są nieruchome) i przekręć je tak, aby pięści znalazły się naprzeciwko siebie. Możesz je zderzyć kostkami u nasady palców. Powtórz kilka razy.

Ćwiczenie rozluźniające mięśnie ramion oraz górne partie ciała:
• Zrób głęboki wdech i podnieś ręce do góry.
• Trzymaj je uniesione i napięte, wstrzymując oddech i licząc w myślach do pięciu.
• Szybko wypuść całe powietrze, opuszczając energicznie ramiona. Powtórz 4 razy.

Ćwiczenie na rozluźnienie mięśni klatki piersiowej i obręczy barkowej:
• Stań w kącie pokoju, twarzą do ściany, w odległości ok. 50 cm od rogu pokoju.
• Stopy rozstaw na szerokość ramion, kolana luźno.
• Wyprostowanymi dłońmi oprzyj się na wysokości barków o obie ściany i lekko je uciskaj dłońmi.
• Pochyl się w stronę kąta, zatrzymując się, kiedy poczujesz opór. Wytrzymaj w tej pozycji 30 sekund. Powtórz 3 razy.

 

 

Poniżej kilka innych, prostych ćwiczeń, które pozwolą rozruszać „zasiedziałe” podczas pracy przy komputerze mięśnie.

 

 

DMC Firewall is a Joomla Security extension!