^Powrót na górę

1 | 2 | 3 | 4 | 5

Data:26.03.2020r. (2godziny lekcyjne)

 

Temat: Warto… - baśń o trzech małych świnkach

 

1. Przeczytaj baśń „Trzy małe świnki” – s. 140 ( P.)

2. Wypisz z tekstu  przykłady elementów rzeczywistych i  elementów fantastycznych, czyli takich, które nie mogłyby się zdarzyć w naszym świecie:

elementy rzeczywiste:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

elementy fantastyczne:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

3. Na kartce (np. z bloku) narysuj trzy domki ( np. takie, jak na schemacie w podręczniku). Następnie  do odpowiednich domków  dopasuj podane określenia – zad. 2, s.143

4. Sposób pracy i zachowanie świadczą o pewnych cechach charakteru prosiaczków. Każdemu bohaterowi przypisz co najmniej trzy cechy, którymi się odznacza. Możesz narysować świnki lub napisać:

pierwszy prosiaczek:…………………………………………………………………………….

drugi prosiaczek:………………………………………………………………………………...

trzeci prosiaczek:………………………………………………………………………………...

cechy: leniwy, pracowity, wytrwały, sumienny, czujny, lękliwy, strachliwy, uparty, pilny, pomysłowy, przewidujący, beztroski, nierozsądny, dokładny, cierpliwy

5. Zastanów się:

-  czego uniknęły świnki,

- komu zawdzięczają szczęśliwe  zakończenie historii,

- co zrozumiały.

6. Przeczytaj rozmowę i ustal, kto udziela odpowiedzi na pytania – zad. 4, s.143 ( P.)

Na pewno  zorientowałaś/ łeś się, że odpowiedzi na pytania udziela narrator. Zapoznaj się
z informacją w żółtej ramce i postaraj się zapamiętać, kim jest narrator.

7. Na koniec zastanów się, które z podanych przysłów najlepiej pasuje do historii prosiaczków? Wybierz jedno i uzasadnij swój wybór – zad.6, s. 144 ( P.)

 

Swoją pracę włóż do teczki, będzie ona sprawdzona po powrocie do szkoły.
W razie kłopotów z wykonaniem zadań wyślij wiadomość na mój adres e-mail – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

DMC Firewall is a Joomla Security extension!